Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

Πως αισθάνεται ένας πρόσφυγας ζώντας σε μία ξένη χώρα;





«Είμαστε εδώ γιατί ήταν αδύνατο για εμάς να συνεχίσουμε να ζούμε στη Συρία. Ήταν πολύ επικίνδυνο για εμάς και τα παιδιά. Μέλη της οικογένειάς μας δολοφονήθηκαν. Στη Συρία, είχαμε ό,τι μπορούσαμε να ευχηθούμε. Είχαμε μια καλή ζωή. Εδώ μπορώ να αγοράσω μόνο μεταχειρισμένα ρούχα για τα παιδιά μου, τίποτα καινούργιο. Μερικές φορές νιώθω σαν ζητιάνος.» Το να ζεις ως πρόσφυγας σε μια διαφορετική χώρα μπορεί να είναι μια δύσκολη και προκλητική εμπειρία. Πολλοί πρόσφυγες έχουν εγκαταλείψει τα σπίτια τους λόγω πολέμου, διώξεων ή άλλων μορφών βίας. Έχουν χάσει τα σπίτια, τα αγαπημένα τους πρόσωπα και τα υπάρχοντά τους. Έχουν να αντιμετωπίσουν διακρίσεις και προκαταλήψεις στη νέα τους χώρα. Οι πρόσφυγες πρέπει να παλέψουν με γλωσσικά εμπόδια και πολιτισμικές διαφορές. Πολλές φορές αισθάνονται απομονωμένοι και μόνοι. Δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στην ξένη χώρα και δυσκολεύονται να βρουν εργασία, στέγαση και έχουν πολλές ανάγκες. Ακολουθούν κάποιες απόψεις προσφύγων που ζουν στη δομή φιλοξενίας προσφύγων στις Σέρρες «Στη χώρα μου, είχα ένα σπίτι, ένα αυτοκίνητο, μια δουλειά και μια αρραβωνιαστικιά. Είχαμε σχέδια για ένα μέλλον μαζί, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών. Λόγω του πολέμου, η αρραβωνιαστικιά μου είναι τώρα νεκρή. Έχω χάσει το σπίτι μου και τα προς το ζην . Έχω χάσει τα πάντα.» «Δεν είμαι εδώ με τη θέλησή μου. Ο πόλεμος στη χώρα μου με ανάγκασε να έρθω στην Ευρώπη. Μου λείπει η οικογένειά μου, το σπίτι μου, οι φίλοι μου. Έπρεπε να αφήσω τα πάντα πίσω μου , όλα αυτά τα πράγματα για τα οποία σπούδασα και δούλεψα τόσο σκληρά τόσα χρόνια. Εδώ, πρέπει να ξεκινήσουμε από το μηδέν σε μια ξένη χώρα με ξένη κουλτούρα και ξένη γλώσσα. Νιώθω εντελώς ξεριζωμένος.» «Μου λείπουν η γυναίκα και τα παιδιά μου. Ανησυχώ πολύ για αυτούς. Η γυναίκα μου είναι ακόμα στην Αιθιοπία. Αυτό μερικές φορές με κρατάει ξύπνιο το βράδυ, γιατί ανησυχώ τόσο πολύ για αυτήν. Ανυπομονώ να της επιτραπεί να έρθει εδώ. Θα νιώσω σαν ο βασιλιάς του κόσμου όταν είναι εδώ». Παρόλα αυτά , πολλοί πρόσφυγες θέλουν να ξαναχτίσουν τη ζωή τους στη νέα τους χώρα. Αναζητούν την υποστήριξη από άλλους πρόσφυγες, κοινοτικούς οργανισμούς και κυβερνητικά προγράμματα. Θέλουν να δημιουργήσουν νέες συνδέσεις και σχέσεις στη νέα τους κοινότητα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η εμπειρία κάθε ατόμου ως πρόσφυγας είναι μοναδική και ότι η κατάσταση του καθενός είναι διαφορετική. Είναι σημαντικό να έχουμε σεβασμό, συμπόνια και κατανόηση των εμπειριών τους και να τους βοηθήσουμε όσο το δυνατόν , να κοινωνικοποιηθούν και να μπορέσουν να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον τους.


Οι μαθητές της Β τάξης του ΕΠΑΛ Νέας Ζίχνης Σερρών





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αποτελέσματα μαθητικού διαγωνισμού “Διατροφικά Challenges II”